Saturday, December 20, 2008

Elok juga kita renung2kan...

Lirik lagu "Aku Bukan Musuh Harta" dendangan kumpulan Kopratasa hasil nukilan puisi Dr. Asri ( mantan mufti Perlis ) yang diharamkan siarannya oleh RTM.

Bagi saya, bagus juga sesekali kita layan puisi yang ada roh macam ni..

Pendapat anda ?

1 comment:

abuhamzah. bspb. said...

lirik lagu tu tak pun membawa apa2 yang tidak baik pun kan. kalau nak kira senada dgn syaiirr "kucari harta bukan berrtimbun2 untuk hidup bergaya" dakk...

kalau lah kita boleh dapat komen kenapa lagu tu digaMMMM. ...and they better give the answer right...

antara yg boleh dipikir stkt ni :
1- sbb sendiri terasa lah beb...terkenna bth idung sendrik... sndiri takut mcm masa diharam lagu selimut putih dulu2 ... & tak suka org 'mengata'...
2- sbb drmaza wahab. nanti wahabi masuk dalam industri muzik susah.
kah kah kah.
nengok gaya ada talent gak 'budak drmaza' tu. silap2 kalah syaiirr "kucari al-ghazali" ngkau..

entah le.