Sunday, September 6, 2009

Nuzulul Quran 1430 Hijriyyah

Quran bukan untuk hiasan..
Quran bukan semata2 bahan hantaran..
Quran bukan untuk di frame kan..
Quran bukan hanya utk tatapan..
Quran bukan hanya utk pertandingan..

Quran adalah bacaan...
Quran adalah amalan...
Quran adalah kehidupan...

Quran adalah ubat...
Quran adalah penawar...
Quran adalah anti oksidan kemungkaran...

Quran adalah perundangan...
Quran panduan pemerintahan...
Quran panduan hingga akhir zaman...
Ramadhan - "The Spiritual Spring" - "Musim Bunga Kerohanian"

3 comments:

alidyangon said...

Assalammualaikum

Saudara abuamin

waaaaaa... hensem la brader kita...

Saya suka nak berkawan dengan brader

Selalu tengok komen komen brader... memang best dan sejuk hati

Insya Allah nanti kita jumpa

Wasalam

Salam di tangan salam di hati

Nota: Saya berada di KL sekarang atas urusan kerja dan akan pulang ke Yangon sebelum Hari Raya nanti.

abuamin said...

Bro Alid..

Salam perkenalan. Keje apa kat Yangon tu? Pejabat Kedutaan ke?

Moga selamat semuanya. Kalau balik sana, kirim salam kat jeneral tentera sana, dgn ucapan : bila nak bebaskan Aung San Su Kyi? :)

* saya org biasa je.. takde apa2 pun.. insyaAllah, kita fren2 la lps ni.. :)

alidyangon said...

Bro abuamin

Saya bekerja dengan sebuah syarikat antarabangsa, tapi kenal juga dengan beberapa orang di Kedutaan .

He he he he

Nak bebaskan Aung San Su Kyi?

Wallah hu aklam bisawab

Kerja di negara junta takut nak jawab...

Nota: Lupa hari ni cuti Nuzul Quran, tadi pun tau sebab tanya anak jiran sebelah, apasal tak gi sekolah... he he he apadaaaa